Wehikuł Czasu

Temat: Czym sie dostac do Pragi?
Jesli ktos z Was wie czym poza PKP mozna dostac sie z Krakowa do Pragi (nie warszawskiej ) to prosze o informacje. Na stronie CSAD znalazlem polaczenia autobusowe, ale z Wroclawia, Warszawy, Lodzi i Bialegostoku. Z Krakowa niestety nic nie ma. Moze byc laczone - np. Krakow-Cieszyn i Cieszyn/Cesky Tesin-Praha.

Z gory dziekuje
Źródło: komunikacja.krakow.pl/forum/index.php?showtopic=1941



Temat: Bezpłatny internet w pociągach ich szybkość wygoda tanio itp
od fzbialystok@gmail.com <fzbialystok@gmail.com>
do kancelaria@umwp-podlasie.pl
data 30 czerwca 2009 23:59
temat uwagi dotyczące rozkładu jazdy PKP Przewozy Regionalne. konsultacje społeczne

Pociągi powinny być konkurencyjnym środkiem transportu - komunikacji
zbiorowej w porównaniu z samochodem, autobusem itp.
Jest to możliwe o ile podróz pociągiem jest:
Tańsza
Wygodniejsza
Bezpieczniejsza
szybsza

Istotne jest np. wprowadzenie bezprzewodowego bezpłatnego internetu
(hot-spot) w pociągach/ szynobusach) podczas jazdy
Poprawa monitoringu/ochrony (widoczne umundurowane minimum 2 osobowe)

Najistotniejsze jest szybkie, wygodne regularne połączenie
Białegostoku z Warszawą (maksymalny czas przejazdu 2 godziny) i
pozostałych miast na Podlasiu z Białymstokiem
Ponieważ duża liczba szynobusów jest niewykorzystana można rozważyć
ich kursy co godzinę na trasie Białystok - Warszawa

Należy uruchomić połączenie szynobusu Białystok - Bielsk Podlaski-
Hajnówka _ Białowieża o znaczeniu turystycznym i regionalnym
pasażerskim (maksymalny czas przejazdu 1 godzina)

W pociągach/ szynobusach umożliwić przewóz rowerów za np. symboliczne 1 zł
Źródło: bstok.fora.pl/a/a,36.html


Temat: Pośpieszne IC i osobowe samorządowe - czyli reforma kolejowa
Tanie i szybkie połączenia autobusowe? Chciałbym to zobaczyć na trasie do i z Białegostoku .
Teraz Polski Ekspres jedzie 3,5h. Nie ma bata, żeby bus pobił pociąg na tej trasie, chyba, że kosztowałby 10 zł i jechał 2h, co w obecnych warunkach jest niewykonalne, biorąc pod uwagę stan drogi Białystok-Warszawa i ruch jaki tam panuje.
Po prostu będą musiały jeździć dłuższe pociągi.
Jeśli sytuacja w TLK ma wyglądać tak jak w pośpiechach obecnie, to gdzie niby ma być ta zmiana? Co z tego, że oferta będzie ujednolicona, jeśli ludzie dalej będą dalej jeździli jak sardynki? Miejscówki to moim zdaniem nowa (i dobra) jakość na w/w trasie, bo pozwalają jeździć w ludzkich warunkach.
Źródło: wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?t=6438


Temat: PKP
Kiedys bylo strasznie duzo polaczen PKP do Wrocka, praktycznie co pol godziny, a w godzinach szczytu nawet czesciej, ale to bylo dawnoooooo...........i wtedy PKS zadecydowalo, ze im sie nie oplaca, bo wiekszosc jezdzi PKP, wiec wycieli prawie wszystko i tak to juz zostalo niestety, bo o ile PKS zaczelo dbac o pasazerow, to juz PKP niekoniecznie........Faktycznie kiedys PKS byl diabelnie drogi, ale teraz szybciej i taniej dojade do Bialegostoku (bez przesiadek i godzin oczekiwania na polaczenie......glownie PKS,bo z PKP roznie bywa).........i do tego w autobusie z klima.......
Źródło: forumbrzeg.pl/ppadd/viewtopic.php?t=7018


Temat: : PKP IC masowo likwiduje pociągi pospieszne
Nie wiem gdzie sie podział moj post
Ale tak podumowujac to pozna Szyndzielnią, Karkonoszami do Jeleniej Gory Wikingiem
chcą zlikwidować takze Jaćwinga , Prosne, Chemianin tylko do Warszawy, Dlugosz wagony Lublin- Gliwice, Niemien Poznań - Toruń , Szczecinianin Zieloan Gora Poznań ,Konopnicka do Ełku, Hutnik do Raciborza,Bydgodzczan do Chełma 1 lub 6 dni w tygiodnu bo nie wiem ,
Od koleii dalekobieżnej odcinają Gorzów , Kostrzyn Grudziądz , Nysę , Kłodzko ,Tarnobrzeg ,Jelenia Góra i Wałbrzych także pozbawione zostaną codziennego połączenia.
Od koleii odcinają zupełnie Zamość całe Roztocze i Mielec.

Najzabawniejszy jest punkt 4 gdzie piszą brak zaplecza technicznego co to za bzdury są .

Ale najbardziej rozbawia mnie punkt 4 z powodu braku zaplecza technicznego to się już w głowie nie mieści
albo zlikwidować wagony do Białegostoku w Karkonoszach i wprowadzić pociąg na zastępstwo to jest już szczyt debilizmu.

Zamiast ex do Nowego sącza autobusy śmiech na sali.

[ Dodano: 18-07-2009, 13:12 ]


Warunkiem utrzymania dalszego kursowania pociągów jest zwiększenie o 60 milionów dotacji z Ministerstwa Infrastruktury.

TO JEST K... i złodziejstwo.

Ciekawe czemu nie zlikwidowali Sanu i Soliny tam od Stalowej Woli do Lublina też trakcji nie na ma.

Zaluję że nie zlikwidowali przed wakacjami pociągów do Łeby i Helu z napisem ( brak zaplecza technicznego lub jakaś inna bzdura)
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=7708


Temat: : Konsultacje ws. rozkładu jazdy
Jeżeli chodzi o Jelenią Górę i połączenia dalekobieżne, to odnoszę wrażenie, że mieszkańcy są karani za taki, a nie inny stan torów na trasie JG-Wrocław.
"Śnieżka" okrojona tylko do wakacji (rzucona niczym ochłap, co by ciemny lud się cieszył), czy też od 2 lat brak bezpośredniego połaczenia do Lublina, są dobitnymi tego przykładami.

Marginalizacja Jeleniej Góry, jak dotąd przebiega bardzo pozytywnie. Niedługo przestaniemy być istotnym węzłem kolejowym. Przestaniemy być także atrakcją turystyczną. Skoro nie ma sensownych połączeń, chociazby w sezonie, to kto ma do nas przyjeżdżać?

Zgorzelec ma o tyle komfortową sytuację, że poza Sudetami ma jeszcze codzienny pociąg do Przemyśla. Jelenia Góra już takiego "luksusu" nie ma. Bogu dzięki, że istnieją jeszcze połaczenia do Gdyni, czy też od niedawna do Białegostoku.

Myślę, że pora przestać się zabijać o tę kolej. Tymbardziej, że nic nie wskazuje na to, ażeby zlikwidowane dalekobieżne połączenia do/z JG, od nowego RJ 2009/10 zostały przywrócone.

Myslę, że należałoby rozpocząć rozmowy z Expressbusem. Przewoźnik ten oferuje 2 codzienne połączenia autobusowe z Wrocławia do Lublina (kurs poranny i nocny). Myślę, że ich prędzej zdołamy przekonać, ażeby przynajmniej ten nocny kurs został wydłużony do Jeleniej Góry. Co wy na to, użytkownicy z Jeleniej i okolic?
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=5510


Temat: : Cięcia na Podlasiu
Żegnaj Małkinio

Od poniedziałku żaden pociąg z Białegostoku nie będzie już jeździł do Małkini. Na części tej trasy wprowadzone zostaną autobusy zastępcze.

Pociągi z Białegostoku będą dojeżdżały tylko do Szepietowa. Stamtąd zaś uruchomiona zostanie komunikacja zastępcza: cztery pary autobusów, do których podróżni przesiądą się z pociągów i dojadą nimi do Czyżewa. Podróżować tymi zastępczymi autobusami będzie można na podstawie biletów kolejowych.

Zmiany w rozkładzie jazdy podlaskich pociągów podyktowane są brakiem pieniędzy. Zagrożenie, że pociągi z Białegostoku do Małkini nie dojadą, pojawiło się na początku roku, kiedy to urzędy marszałkowskie - podlaski wraz z mazowieckim - nie doszły do porozumienia w sprawie współfinansowania pociągów, które jeżdżą na terenie obu województw. Początkowo trasy skrócono kilku pociągom, teraz kolej wprowadza następne zmiany, w wyniku których od 23 lutego do Małkini nie dojedzie żaden pociąg z Podlasia.

- Jeżeli oba samorządy doszłyby do porozumienia i znalazły w budżetach pieniądze na finansowanie tych połączeń, w każdej chwili jesteśmy w stanie wznowić kursy do Małkini - mówi Elżbieta Załuska, dyrektorka podlaskiego PKP Przewozy Regionalne.

Przeciwko tej zmianie są okoliczni mieszkańcy, którzy mają problem z dojazdem do pracy i szkoły. W obronie pociągów zorganizowali protesty m.in. w Czyżewie oraz poniedziałkowy w Zarębach Kościelnych (woj. mazowieckie). Niestety, na razie pikiety nie odnoszą skutku.

Źródło: Gazeta Wyborcza
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=6243


Temat: II ogólnopolski plener Fotoprzyroda - Biebrza 2009
Musisz z Białegostoku dojechać do takiego przystanku Tama skrzyżowanie autobus do Rajgrodu. Tu masz połączenie

Dalej musisz się skontaktować z kimś by po Ciebie podjechał, bo z tego przystanku jeszcze z 5 km. do kwatery będzie. Do Woznawsi chyba nic nie jeździ.
Ew. chłopaki dojeżdżający z Białego może Was zabiorą
Źródło: fotoprzyroda.pl/viewtopic.php?t=2338


Temat: Komfort Bus

PODRÓŻUJ Z KOMFORTBUSEM

Szanowni Państwo

Wygoda pasażerów i komfortowe warunki podróży to podstawa naszej działalności, oferujemy wysoki komfort za korzystną cenę, nasi kierowcy to wysokiej klasy profesjonaliści z dużym doświadczeniem zawodowym gwarantujący bezpieczeństwo pasażerów, dlatego też zachęcamy do korzystania z prowadzonej przez naszą firmę komunikacji dalekobieżnej KOMFORTBUS.

W chwili obecnej obsługujemy linie do: Warszawy, Kołobrzegu, Szczecina, Białegostoku, Poznania, Wrocławia, Elbląga, Koszalina, Zielonej Góry (od 15.09).
(...)

Nowe połączenie Bydgoszcz – Gniezno – Poznań - Zielona Góra.

Z przyjemnością informujemy, iż od dnia 15.09.2008 r. poszerzona zostanie komunikacja prowadzona w ramach KOMFORTBUS o połączenie BYDGOSZCZ – ZIELONA GÓRA – BYDGOSZCZ.
Wyjazd autobusu z dworca autobusowego w kierunku Zielonej Góry o godzinie 17:20 – Żnin (18:25) – Gniezno (19:10) – Poznań (20:35) – Sulechów (22:25) – Zielona Góra (22:50), natomiast powrót z Zielonej Góry do Bydgoszczy o godzinie 10:30 – Sulechów (11:10) – Poznań (13:35) – Gniezno (14:30) – Żnin (15:15) – Bydgoszcz (16:05).
Komunikacja obsługiwana będzie pojazdami o wysokim standardzie podróży.
Serdecznie zapraszamy do korzystania z naszych usług.


Źródło: PKS Bydgoszcz
Źródło: forum.komunikacja.bydgoszcz.pl/viewtopic.php?t=1355


Temat: MiK Planujemy kółeczka... - czyli o pociągach w (G) - 2006/1

PKP likwiduje pociągi

tuli 22-03-2006 , ostatnia aktualizacja 22-03-2006 19:21

Od 1 kwietnia z podlaskiego rozkładu jazdy znikną dwa pociągi na trasie Białystok - Suwałki. Niewykluczone, że dołączą do nich kolejne, bo łącznie do usunięcia z rozkładu przewidziane są 23 połączenia.


Pewniaki do likwidacji to pociąg z Białegostoku do Suwałk, odjeżdżający o 5:28, oraz z Suwałk do Białegostoku, odjeżdżający o godz. 13:52. Zdaniem Urzędu Marszałkowskiego, który kolej finansuje, rocznie przynoszą dwa miliony złotych strat. Uczniami, którzy jeździli nimi do szkoły w Augustowie, zajmie się PKS Suwałki. W kwietniu uruchomi nowe połączenia autobusowe.

Dyrektor podlaskiego PKP Robert Nowakowski zmian w rozkładzie komentować nie chce, bo - jak mówi - na oczy go jeszcze nie widział. - Nie dostałem oficjalnego pisma z Warszawy, a dopóki go nie zobaczę, nie mogę podać ani potwierdzić żadnych konkretów - powiedział nam wczoraj.

Dzisiaj warszawska centrala PKP prześle na Podlasie ostateczną wersję nowego rozkładu jazdy. Umowę na realizowanie zawartych w nim połączeń kolej podpisała z Urzędem Marszałkowskim w lutym. Wynika z niej, że od 1 kwietnia po regionie będzie jeździło 55 pociągów (teraz jest ich 78). Na tyle połączeń pozwoli 8 mln zł, które kolej dostanie z urzędu. Zdaniem PKP to za mało, bo deficyt wynosi 27 milionów. Marszałek postanowił, że dorzuci jeszcze jeden milion.

- Nie są do żadne dodatkowe pieniądze, bo w umowie na ten rok mowa jest o 10,5 mln zł - mówi Nowakowski.

- Nic nie wiem o takiej kwocie - odpowiada Janusz Krzyżewski, marszałek województwa. - Jesteśmy w stanie dać osiem milionów, dołożymy jeszcze milion i na tym koniec.

Marszałek chce, aby pieniędzy na łatanie dziur w swoim budżecie kolej szukała w oszczędnościach. A te mają zapewnić szynobusy, na które Urząd Marszałkowski w tym roku przeznaczy 16 mln zł. Jednak szynobusy testowane na Podlasiu nie poradziły sobie z mrozami, często się psuły. A ten, który miał ruszyć na tory 1 marca na trasie Białystok - Siedlce, jeszcze nie przyjechał z Poznania. - Moi pracownicy uspokajają mnie, że lada dzień już będzie - kończy Krzyżewski.

Źródło: wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?t=427